Тарих

Үлкен жол кезеңдері

Қазақ КСР Министрлер Кеңесінің Қаулысына сәйкес, Қазақ КСР-і Ағарту министрлігінің 1948 жылғы 10 ақпандағы ұсынысы бойынша облыстық халықтық білім беру бөлімі жанынан әдістемелік кабинет негізінде Шығыс Қазақстан мұғалімдер білімін жетілдіру Институты құрылды.

Мұғалімдерді жетілдіру институты оқушыларды оқыту мен тәрбиелеудің сапасын арттыру бойынша түбірлі әдістемелік бірлестіктерді құру бойынша жұмыс жүргізді.

Облыс мектептері 2 мыңнан астам мұғалімдерді қамтитын 117 топтық әдістемелік бірлестікке біріктірілді. Әдістемелік бірлестіктер секцияларға бөлінді, бұл жұмыстың мұғалімнің нақты міндеттеріне жақындауына ықпал етті. Біліктілікті арттыру институтынан көмек ала отырып, түбірлі бірлестіктер тікелей аудандық (қалалық) білім бөлімдерінің жетекшілігімен жұмыс істеді. Аудандық (қалалық) білім бөлімдері түбірлі әдістемелік бірлестіктердің басшысы ретінде тәжірибелі мұғалімдерді ұсынған.

Мұғалімдердің біліктілігін жетілдіру институты алғашқы облыстық педагогикалық оқуларды ұйымдастырып, өткізді.

1953-1954 оқу жылының есебінен: «Аудандық және облыстық «Педагогикалық оқуларға» дайындық бұл мәселенің мұғалімдердің тамыз кеңесінде көтерілуінен басталды. Мұғалімдердің біліктілігін жетілдіру институты қызметкерлері мен облыстық Халыққа білім беру бөлімінің инспекторлары мұғалімдер мен басшыларға озық педагогикалық тәжірибені жинақтаудың және таратудың ең үздік түрлерінің бірі ретінде «Педагогикалық оқулардың» маңызы туралы егжей-тегжейлі баяндап берді. Мұғалімдердің тамыз кеңестеріне БЖИ барлық аудан/қалалық білім бөлімдеріне баяндамадада өз жұмысы туралы тәжірибені қалай ашу керектігі туралы нұсқау-әдістемелік хат жіберді. Аудан мектептерінің мұғалімдер күштерін есепке алу негізінде бұйрық шығарылып, онда облыстық Халыққа білім беру бөлімінің меңгеруші күнделікті аудандық «Педагогикалық оқуларға» дайындықпен шұғылдануға міндеттенген және баяндамалардың қажетті саны көрсетілген. Сонымен қатар мұғалімдер одағының облыстық комитеті кәсіподақ желісі бойынша «Педагогикалық оқулар» туралы мәселе төңірегінде мұғалімдердің және басқа да халықтық білім беру қызметкерлерінің қоғамдық пікірін қалыптастыра отырып, осы жұмысты жан-жақты өрістетуге нұсқау берді».

ШҚО МБЖИ бұйрығы бойынша облыс мұғалімдерінің тобы Липецк облысы мектептерінің жұмыс тәжірибесін зерделеу үшін Липецк қаласына жіберілді. Липецк мұғалімдері сабақ құрылымын түбегейлі өзгертіп, онда оқушыларды оқыту үрдісін олардың білімін айқындау үрдісімен біріктірді.

Шығыс Қазақстан мұғалімдердің білімін жетілдіру институтының директоры Т.Е.Самойлов бастаған үздік қызметкерлер Қазақ КСР мұғалімдерінің 3 съезіне қатысты.

Аймақтық әдістемелік бірлестіктердің таратылуына байланысты, олардың қызметі тірек мектептердің жұмысымен ауыстырылды. Мұғалімдерді жетілдіру институты тірек мектептердің таңдаған тақырыптары бойынша жұмысына, белгілі бір педагогикалық мәселелерді тереңдетіп оқытуға, практикалық өңдеуге назар аударды. Бұл өте маңызды болды және облыс мұғалімдерінің қызметіне жаңа леп енгізді. Мықты педагогикалық құрамы бар тірек мектептерде жақын жердегі мектептердің пән мұғалімдері, бастауыш сынып мұғалімдері озық жұмыс тәжірибесін зерделеу үшін жиналған, бұл жерде олар тәжірибелі әріптестерінен білікті көмек, кеңес алды. Тірек мектептерінің оңды тәжірибесі кейіннен барлық жерлерде мойындалды. Халықтық білім беру бөлімі тірек мектептерінің базасында семинарларды өткізуді кеңінен тәжірибеге енгізіп, мұғалімдердің, мектеп басшыларының озық тәжірибесімен таныстыра бастады.

Әрбір оқу-әдістемелік кабинеттерде кеңестер құрылып, құрамына әдіскерлер, тәжірибелі мұғалімлер, институт және училище педагогтері кірді.

КОКП ОК-нің және КСРО Министрлер Кеңесінің 10/XI-66 қаулысын және ҚКП ОК-нің және Қазақ Министрлер Кеңесінің Қаулысын орындау үшін.1967 жылдың мамырында облыстық еңбекшілер депутаттары Кеңесінің Атқарушы комитеті 400 орындық орта мектептің босаған ғимаратын мұғалімдердің жетілдіру институтына беру туралы шешім қабылдады. Орталық жылу жүйесі бар кірпіш ғимараты. Институтта аталған ғимаратта 4 оқу-әдістемелік кабинет, 2 оқу аудиториясы, 30 орындық жатақхана және қажетті қосалқы үй-жайлар болды. Ғимараттың қалған бөлігінде облыстық спорт мектебі, облыстық «Қазснабпрос» кеңсесі және Өскемен қалалық халыққа білім беру бөлімі орналасты.

Институтта алдыңғы қатарлы педагогикалық тәжірибені зерттеу, жинақтау және тарату жүйесі қалыптасты. Әрбір оқу-әдістемелік кабинетте мұғалімдердің активі қалыптасты, олардың әрқайсысы белгілі бір проблемалық тақырып бойынша жұмыс істеді, олардың жұмыс тәжірибесі курстар мен семинарларда кеңінен жарияланды. Барлық кабинеттерде озық педагогикалық тәжірибенің ашық картотекалары ресімделді. Алдыңғы қатарлы тәжірибе материалдары институт кабинеттері мен кітапханасының оқу залында болды. Аудандық және қалалық әдістемелік кабинеттер өздерінің есептеріне аудандық және қалалық газеттер беттерінде мұғалімдер мен басқа да білім беру қызметкерлерінің озық жұмыс тәжірибесін баяндайтын материалдарды қоса берді.

Облыстық мектептердің кабинеттік оқыту жүйесі бойынша оқуға көшуі оң деп танылды.

Мұғалімдерді жетілдіру институтында облыс мектептерінде факультативтік курстарды оқытудың жай-күйі, БЖИ, аудандық (қалалық әдістемелік кабинет әдіскерлері тарапынан факультативтік курс оқытушыларына сабақтардың ғылыми-әдістемелік деңгейін жетілдіруде көмек көрсетуді күшейту, семинарларды өткізу әдістемесін меңгеруде, оқушылардың рефераттар, баяндамалар, алғашқы дереккөздермен жұмыс жасау дағдыларын дарыту мәселелері қарастырылды. Алғаш рет тарих, география, биология және математика пәндері бойынша факультативтер бағдарламасы бойынша курстар енгізілді.

Бүкілодақтық социалистік жарыстың қорытындысы бойынша Шығыс Қазақстан облыстық мұғалімдердің білімін жетілдіру институты жеңімпаз болып танылды және КСРО ағарту министрлігімен Ауыспалы Қызыл тумен марапатталды.

Қазақстан мұғалімдерінің 5 съезінде ШҚО МБЖИ директоры Т.Е. Самойлов “Педагогикалық кадрлармен олардың біліктілігін арттыру бойынша жұмыс – жоғары тиімділік пен үздіксіздік” тақырыбында баяндама жасады».

Облыстық, кейде республикалық радио бойынша «Мектеп, отбасы және қоғам» атты ай сайынғы хабары шығарыла бастады. Одан әрі бұл бағдарлама атауы өзгертіліп, «Мектепті қайта құру мәселелері» деп аталды. Хабар 10 жыл бойы таратылды. Аудандарда бұл хабарды тағатсыздана тосатын болған, өйткені бұл хабарда облыстың үздік мектептері, басшылары, мұғалімдері, отбасылары, ата-аналары туралы айтылады;

«Халық білімі» журналында Шығыс Қазақстан облысы мұғалімдерінің білімін жетілдіру институтының тәжірибесі жинақталды;

Ю.К.Бабанскийдің «Оқу үдерісін оңтайландыру» ғылыми еңбегін зерттеу және енгізу бойынша облыстық семинары өтті, онда оқу үдерісін оңтайландырудың теориялық негіздері ашылды, оқытудың оңтайлы құрылымын таңдау критерийлері мен рәсімі негізделді, осы бағыттағы мектептердің озық жұмыс тәжірибесі жинақталды.

Алғаш рет «Информатика және есептеу техникасы негіздері» курсы енгізілді. 1987 жылдың қаңтар – маусым айларында осы пән бойынша мұғалімдер резервіне арналған курстар және информатика және есептеу техникасы негіздерін оқытуды жетекшілік ететін әдіскерлер, инспекторлар, мектеп басшыларына арналған проблемалық курстары өткізілді. Барлық санаттағы оқу-тақырыптық жоспарларға информатика негіздерін оқыту бойынша 6 сағаттан дәріс және практикалық сабақтар енгізілген. Практикалық сабақтар БЖИ-ның жабдықталған кабинетінде (8 «Агат» дербес электронды-есептеуіш машинасы, ДВК-2 М, 12 М2-54 микрокалькуляторы), педагогикалық институттың кабинетінде «Ямаха» ОЕТК қолдану арқылы жүргізілді.

– 1987 жылы алғаш рет тыңдаушыларды таңдау бойынша оқыту мен тәрбиелеудің өзекті мәселелері бойынша арнайы курстар мен арнайы семинарлар өткізу тәжірибеге алынды. Сонымен қатар, курстарда оқытуды саралау және дараландыру, біріншіден, «курстық қайта даярлаудың тиімділігін есепке алу табелі» I-ші бетінде берілетін тапсырыс негізінде (мысалы, бастауыш сынып мұғалімдерінің жазғы курстарының 143 тыңдаушысының 35-і жеке көмек көрсету үшін өтінім берген курстарға келді), екіншіден, аттестация кезінде мұғалімдерден алынған ұсыныстарды талдау негізінде жүзеге асырылды.

Әрбір кабинетте аттестациялық комиссия ұсыныстарының есебі жүргізілді.

– Облыстық Кеңес сессиясының ең үздік мектептер мен мұғалімдерге сенім мәртебесінде жұмыс істеу құқығын беру бөлігінде шешімін іске асыру мақсатында облыстық БЖИ «Сенімде жұмыс істейтін мектеп туралы» және «Сенімде жұмыс істейтін мұғалім туралы» ережені әзірледі. Аудандық және қалалық білім беру бөлімдерінің педагогикалық кеңестерінің шешімі бойынша толық сенім негізінде жұмыс істеуге құқық берілген мұғалімдер анықталды, ал облыстық білім беру басқармасының бұйрығымен сенім негізінде жұмыс істейтін мектептер анықталды.

Шығыс Қазақстан облыстық мұғалімдер білімін жетілдіру институты мен педагогикалық қоғамның облыстық бөлімшесі шығармашылықпен жұмыс істейтін мұғалімдердің «Шығармашылық» клубын ашты. Клубтың бірінші отырысы 1988 жылжың 25 наурызында Өскемен қ. №17 орта мектебінде өткізілді.

Шығыс Қазақстан облыстық шығармашылықпен жұмыс істейтін «Шығармашылық» мұғалімдер клубы коммуналдық әдістеме мәселесі бойынша кездесулер өткізеді. Кездесу мақсаты: коммуналдық әдістемені практикалық игеру, ынтымақтастық педагогикасы идеяларын зерттеу.

1990 жылдың 27 ақпанында облыстық халықтық білім беру бөлімі және мұғалімдерді жетілдіру институты Үлкен Нарын ауданының Көктерек орта мектебінде облыстық шығармашылық сабақтар фестивалін өткізді.

Облыстық басқарманың 1996 жылғы 18 қыркүйектегі бұйрығымен институт базасында дамыта оқыту жүйесі бойынша облыстық эксперименттік алаң мәртебесі бар мектеп құрылды. Институт әдіскерлері балаларды бастауыш білім берудің іс-әрекеттік үлгідегі жүйесі бойынша оқытты.

Екінші оқу жылында балалар Мәскеу қаласында бес оқу пәні бойынша халықаралық олимпиаданың жеңімпаздары атанды.

Институттың Ы.Алтынсарин атындағы Қазақ академиясымен байланысы белсенді және жүйелі болды. Институт қызметкерлері мектептегі білім беруді жаңартуды талқылауға қатысты, бастауыш, негізгі және жоғары мектептің оқу пәндері бойынша рецензия түрінде толық талдау материалдарын дайындады. Институт Академияның қамқорлығымен біздің облыста шағын жинақты мектептер, қазақ тілінде тәрбие беретін мектепке дейінгі мекемелерге арналған алғашқы қазақстандық бағдарламаны енгізу және басқа да мәселелер бойынша семинарлар өткізді. Академияның отырысында ғалымдар Өскемен қалоасында әрекеттестік түріндегі дамыта оқыту жүйесін енгізу қажеттілігін талқылаған.

Білім департаментінің 1998 жылғы 03 ақпандағы №10-к бұйрығына сәйкес мұғалімдерді жетілдіру институты «Шығыс Қазақстан облыстық біліктілікті арттыру институты» болып өзгертілді.

«Шығыс Қазақстан облыстық біліктілікті арттыру институты» Білім департаментінің №212 бұйрығына сәйкес «Шығыс Қазақстан білім беру қызметкерлерінің біліктілігін арттыру және қайта даярлау институты» КМҚК болып қайта құрылды.

2000 жылдың қыркүйегінен бастап «Педагогический мир» облыстық газеті шыға бастады. Осылайша, тәжірибе жинақтаған екі беттік кітапшалар мен плакаттар салиқалы педагогикалық басылымға ауыстырылды.

2001 жылдың маусым айынан бастап «ШҚО педагогикалық жаршысы» атты журналдың алғашқы номері жарыққа шықты.

2001 жылдың наурыз айынан бастап, 16 жыл бойы Педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты «Экобиоцентр» ОИ-мен бірлесе отырып, «Экологиялық ағарту жүйесіндегі аймақтық компонент» атты ғылыми-практикалық конференция өткізеді, оған ПҚ БАИ қызметкерлері, жоғары оқу орындарының ғалымдары, ШҚО экология басқармасының педагогтары мен қызметкерлері қатысты.

Аға оқытушы В.В.Аглодинаның жетекшілігімен «Педагогтердің технологиялық даярлық мектебі» құрылды. Мектептің мақсаты: оқу үрдісін технологияландыру негізінде педагогтардың кәсіби құзыреттілігін дамыту. 2002 жылдан 2007 жыл аралығында аталған мектепте 1427 педагог: курстарда – 549 адам, семинарларда – 878 адам оқытылып шықты. Курс тыңдаушылары отандық және шетелдік авторлардың білім беру технологияларының теориялық негіздерін зерттеді, практикалық бөлімде оқушыларды оқытудың негізгі технологиялық тәсілдері мен стратегияларын игерді.

– Осы жылы ШҚО БАИ Республикалық әдістемелік мектеп құруға бастамашы болып, белгілі педагог-ғалымдардың мастер-кластарына арналған алаң болып табылады: Г.К.Селевко, В.Т.Кабуш, Г.К.Нургалиева және т.б. Осы жылдары институттың С.Аманжолов атындағы ШҚМУ-мен, Семей, Алматы қалаларының педагогикалық жоғары оқу орындарының танымал педагог-ғалымдарымен серіктестік қарым-қатынасы орнатылады. Біздің институтқа химия ғылымдарының докторы, академик Е.А.Мәмбетқазиев және басқа да облыстың оқу орындарының талантты басшылары әрқашан қолдау көрсеткен. БАИ облыс мектептері педагогтарының үздік тәжірибелерін іздейді және зерделейді, олармен тығыз байланыс орнатады.

Институт Қ.О.Бітібаеваның ғылыми-әдістемелік зертханасымен белсенді жұмыс істейді, дарынды балаларға арналған облыстық мектеп–интернатының қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі, ҚР еңбек сіңірген мұғалімі, мемлекеттік наградалардың лауреаты, бірқатар оқулықтар мен әдістемелік құралдардың авторы Қанипа Омарғалиқызы Бітібаеваның әдістемелерін педагогикалық практикаға енгізу және зерттеу жұмыстарын жүргізеді.

Білім және ғылым министрлігінің 2003 жылғы 14 мамырдағы № 314 бұйрығына сәйкес ШҚО білім беру және тәрбиелеу ұйымдарында «Өзін-өзі тану» курсын апробациялау және енгізу бойынша облыстық оқу-әдістемелік кеңес құрылды, ол үйлестіруші орган болып табылады, оның шешімдері ұсынымдық сипатта болды.

Кеңес жұмысының жылдық жоспарына сәйкес, тоқсан сайын «Өзін-өзі тану» курсында адамгершілік-рухани білім беру мәселелері бойынша сұрақтар қарастырылды.

2015 жылға дейін Қазақстанның білім беруді дамыту тұжырымдамасын жүзеге асыру мақсатында институтымыздың біліктілікті арттыру жүйесінің тұжырымдамалық негіздерін айқындайтын, оның негізгі міндеттерін айқындайтын ұстанымдар нақты белгіленді. Қазіргі заманғы мектепке педагогтің жаңа түрі, оқытудың түзету-дамыту технологияларын меңгерген және дамыған шығармашылық қабілеті бар пәндік оқыту саласындағы құзыретті маман қажет. Бұл бір мезгілде баланың шексіз мүмкіндіктерін көрсету үшін дамытушы білім беру кеңістігін құруға қабілетті педагог, психолог, оқу-тәрбие процесінің технологы. Бұл арқылы мұғалімнің функционалдық сауаттылығы анықталады. Осыған байланысты басшылардың біліктілігін арттырудағы айқындаушы шарт кәсіби мәдениет қиындықтарының диагностикасы және көшбасшылық қабілеттерінің дамуы болды. 2004 жылға арналған БАИ жүйесінің маңызды бағыттарының бірі педагогикалық менеджмент кабинетінің қызметін жандандыру болып табылады, оның негізгі функциясы – ШҚО басшы кадрларының біліктілігін арттыру. Біліктілікті арттырудың дәстүрлі формаларымен қатар ШЖМ директорларына арналған қазақ және орыс тілдерінде күндізгі-сырттай курстар, ШҚМУ-мен бірлесіп ШЖМ-ді басқару мәселелері бойынша электрондық оқулықтар, директорларға, мектеп меңгерушілеріне көмек ретінде әдістемелік ұсынымдар жинақтарын шығару жоспарланған.

Ресурстық орталық құрылды, оның негізгі мақсаты – уақыт сұраныстарына, мемлекеттік тапсырыс және білім беру ұйымдары мен педагог қызметкерлердің өзгеріп отыратын қажеттіліктеріне жедел ден қою.

Ресурстық орталықтың басты міндеті – білім беру жүйесін дамытудың өзекті қолданбалы мәселелерін зерттеу (нәтижеге бағытталған білім беру мазмұны, 12 жылдық мектеп жағдайында бейіндік білім беру, басқару, білім беру технологиялары, шағын жинақты мектеп мәселелері және т.б.)

Үйлестіруші құрылым құрылды және орталық қызметінің негізгі бағыттары анықталды. Әдістемелік орталық қызметін ғылыми басқаруды және түзетуді құрамына ШҚМУ ғалымдары мен ПҚ БАИ мамандары кіретін Кеңес жүзеге асырды. РҚАО қызметі «Білім туралы» Заңмен, іргелі және қолданбалы зерттеулерді ұйымдастыруға қатысты басқа да нормативтік актілермен, РҚАО туралы Ережемен және ПҚ БАИ Жарғысымен реттеледі.

Инновациялық технологиялар бойынша жұмыс істеуге қабілетті шығармашылық үлгідегі мұғалімдерді дайындау кезінде инновациялық технологияларды меңгеру үдерісінде туындайтын педагогикалық қиындықтарды жеңуге, сондай-ақ мұғалімді оқытуға жаңа көзқарасты әзірлеуге бағытталған проблемаларды шешу үшін институтта «Мұғалімнің шығармашылық әлеуетін дамыту» білім беру модулі әзірленді, «Педагогтерді технологиялық даярлау мектебі» қызметі бағытталған (ПТДМ). Осы білім беру модулін іске асыру және ПТДМ жұмысы педагогтың кәсіби құзыреттілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Қазіргі мұғалім келесі құзыреттерге ие болуы тиіс: жауапкершілікті өзіне алу қабілеті; үздіксіз кәсіби өзін-өзі дамытудың негізі болып табылатын өмір бойы оқу қабілеті; сөйлеу мәдениетін меңгеру; ақпараттық-коммуникативтік технологияларды қолдану. Облыс мұғалімдері арасында Ж.А.Караевтың деңгейлеп дифференциациялау технологиялары кеңінен танымал. 2007 жылы Семей қаласы, Катон-Қарағай ауданы, Зырян қаласы мұғалімдерін қамтыған Ж.А.Караев және Ж.У.Кобдикованың «Үш өлшемді әдістемелік оқыту жүйесі» технологиясы бойынша 4 семинар өткізілді.

2008 жылдан бастап 2011 жылға дейін институт базасында РИПКСО хаты мен ЮНЕСКО-ның Қазақстан бойынша Кластерлік Бюросының негізінде Барлығы үшін білім беру және тұрақты даму үшін білім беру халықаралық бағдарламаларын ілгерілету жөніндегі үйлестіру орталығы құрылып, жұмыс істеді. Облыстық координаторы болып география, биология, экология және экономика кабинеттерінің меңгерушісі С.Е.Нұркенова тағайындалды.

Облыста, 19 аудан орталықтары мен қалаларда өңірлік орталықтар желісі құрылды, онда үйлестірушілер оқу процесінде “Барлығына арналған білім беру”, “Тұрақты даму үшін білім беру” ұлттық және өңірлік бағдарламаларының негізгі идеяларын іске асыру бойынша жұмыстарды белсенді алға тартты.

институт Шығыс Қазақстан облысы әкімдігі білім басқармасының “Шығыс Қазақстан облыстық білім беру қызметкерлерінің біліктілігін арттыру және қайта даярлау институты” РМҚК болып өзгертілді.

2009 жылдың қазан айында «БАББ облыстық үйлестірушісінің БАББ аудандық үйлестірушісімен өңірдегі тұрақты даму үшін барлық білім беру мақсаттары үшін білім беру мақсаттарын алға жылжыту бойынша өзара іс-қимылын ұйымдастыру» атты республикалық семинар өткізілді.

Семинардың мақсаты БҰҰ және ұлттық білім беру саласындағы халықаралық бастамалар туралы республика педагогтарын ағарту, Білім беру барлығы үшін қозғалыстың 6 мақсатын жүзеге асыру және ілгерілетуге ықпал ету, тұрақты даму мақсатында білім беру және басқа да бағдарламалар бойынша БҰҰ декадасы декадасы; ШҚО координаторының БАББ бойынша облыстық үйлестірушісінің аудандық координаторлармен білім беру мақсаттарын алға жылжыту, тұрақты даму үшін білім беру мақсаттары үшін білім беру мақсаттарын алға жылжыту. Республикалық семинар жұмысына 70 адам қатысты: Қазақстан, Қырғызстан, Тәжікстан және Өзбекстан бойынша ЮНЕСКО Кластерлік бюросының білім беру бағдарламалары бойынша маманы А.Халафова; «Барлығы үшін білім» республикалық ресурстық кабинетінің меңгерушісі Е.Ж.Умеркулова; ШҚО 12 облыстық, 16 аудандық және қалалық үйлестірушілері; институт директоры, п.ғ.к. С.З.Байхонова және ШҚО ПҚ БАИ қызметкерлері; Ертіс экология департаментінің, экобиоорталығының, «Эмир» ҚҚ, Өскемен қаласы әкімдігінің отбасы мен балалықты қолдау орталығының мамандары мен облыс педагогтері.

“Жас менеджердің жазғы мектебі” ашылды, онда жас директорлар мен мектеп директорларының орынбасарлары біліктілікті арттыру курстарынан өтті. Курстар Риддер қ. және Шемонаиха ауданында өткізілді. Курс аясында білім беру жүйесін дамытудың басым бағыттары бойынша теориялық дайындық сұрақтары зерттелді: білім беру мекемелеріндегі педагогикалық менеджмент, біліктілікті арттыру жүйесіндегі кәсіби құзыреттілікті дамыту, мектеп директорының қызметін нормативтік – құқықтық қамтамасыз ету, жалпы оқыту, қызметкерлерді басқару, білім беру мазмұнын құрастыру: оқу үдерісі, қазіргі мектепішілік бақылау. Аталған мектептің координаторлары Нуркенова С.Е., Саблукова Т.А. болды.

Шығыс Қазақстан облысы Білім электрондық оқытуды ғылыми-педагогикалық апробациялау секілді саласындағы инновациялық серпінді жобаның бастамашысы болды. «Жаппай сапалы білім берудің шарты ретінде оқу процесін технологияландыру» пилоттық жобасы 11 мектептің базасында бастау алды (5 қалалық, 5 ауылдық мектеп және 1 облыстық гимназия). Эксперимент 2010 жылдың 4 оқу тоқсанында өткізілді, оған 203 мұғалім, 1-11 сыныптар аралығында 2123 оқушы қатысты. Пилоттық жобаның белсенді қатысушысы институт директоры, педагогика ғылымдарының кандидаты, доцент С.З.Байхонова және пәндік кабинеттер меңгерушілері бастаған облыстық білім беру қызметкерлерінің біліктілігін арттыру және қайта даярлау институты болды. Институт эксперименталды сынып мұғалімдеріне арнайы әзірленген бағдарлама бойынша курстар, семинарлар өткізді, ол мұғалімдерді компьютерлік сауаттылыққа оқытуға ғана емес, электрондық оқулықтардың мазмұнын зерттеуге, сондай-ақ олардың электрондық оқулықтарды пайдаланудың инвариантты әдістемесін игеруге бағытталған. Эксперимент 15 жыл бойы әртүрлі авторлық шығармашылық ұжымдармен және профессор Г. К. Нұрғалиеваның ғылыми мектебімен құрылған электронды оқулықтарды пайдалана отырып өткізілді. Пилоттық жобаның қорытындысы республикалық семинарда шығарылды, оған қатысушылар оқу үрдісінде электрондық оқулықтарды пайдаланудың өзектілігі мен қажеттілігіне сенім білдірді.

2012 жылдың ақпан айында Үкімет қаулысымен институт Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің «Шығыс Қазақстан облысы бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты» РМҚК болып өзгертіліп, кейін «Өрлеу» біліктілікті арттыру ұлттық орталығы» АҚ филиалы болып қайта құрылды. Бұл жүргізілген қайта құрулар оқытудың және бағалаудың инновациялық технологияларын енгізу, педагогика саласындағы шетелдік және отандық мамандарды оқытушылық қызметке тартудың үздік әлемдік және қазақстандық тәжірибесін трансляциялау негізінде педагог қызметкерлердің біліктілігін арттыру жүйесін жаңғыртуға түрткі болды.

Алғашқы рет қысқа мерзімді курстармен қатар «Назарбаев Зияткерлік мектептері» ДББҰ мен Кембридж университеті әзірлеген педагогтарды қайта даярлаудың жаңа үш деңгейлі бағдарламасын енгізу басталды. Аталған курстардың тыңдаушыларында өз кәсібилігін арттыруға, өзін-өзі жетілдіруге тұрақты мотивация қалыптасқанын атап өткен жөн.

“Өрлеу” БАҰО ” АҚ филиалы ШҚО бойынша ПҚ БАИ Кембридж бағдарламасы бойынша үш айлық курстық оқытуға институт тренерлерімен қатар педагог кадрларды қайта даярлау Кембридж бағдарламасының шетелдік оқытушы-тренерлері де қатысады. 2012 жылдың қараша айында облысқа Кембридж университетінің тренерлері Патрисия Танниклифф, Элдон Паскоу, Кэтрин Блекмоор келді.

Осы бағдарлама бойынша біздің институтта жалпы білім беретін мектептердің 2298 мұғалімі оқытылды. Облыс мұғалімдері біліктілік жүйесін жаңартудың басты жаңалығы – үш айға дейін курстардың ұзақтығын ұлғайтуы қуантарлық жайт. Аудиториялық оқытудың бірінші кезеңінде тыңдаушылар бағалау жүйесін, креативті ойлауды, дарынды балалармен жұмыс жасаудың жаңа тәсілдерін, сын тұрғысынан ойлау әдістемесін, оқытудың интерактивті әдістерін және басқа да модульдерді, ал екінші кезеңде – қашықтықтан оқыту кезеңінде олар өз мектебінде алған білімдерін сынақтан өткізді, оларға институт тренерлері кеңес берді және қорытынды кезеңде өздерінің әзірленген портфолиосын ұсынды.

Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасына сәйкес 2012 жылы білім беру ұйымдарына «e-learning» электрондық оқытуды енгізу жалғасуда. Осы мақсатта «Өрлеу» БАҰО» АҚ жоспарына сәйкес «Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалы ШҚО бойынша ПҚ БАИ базасында 2013 жылдың 9 қыркүйегінен бастап е-learning электронды оқыту курстары басталды.

Барлығы ШҚО БАИ «Электрондық оқыту жүйесін (e-learning) енгізу жағдайында білім беру контенттерін әзірлеу технологиясы» тақырыбы бойынша 15 курс өткізді, онда 319 педагог қызметкер оқытылды, оның ішінде алғаш рет 80-нен астам басшы қызметкер (директор, директордың орынбасары) болды.

2012-2016 жылдарға арналған Ұлттық іс-қимыл жоспарын іске асыру шеңберінде оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамытуға ықпал ететін педагогикалық технологияларды тиімді пайдалану бойынша белсенді жұмыс жүргізілді. «Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалы ШҚО бойынша ПҚ БАИ инновациялық алаңдарында функционалдық сауаттылықты дамытудың инновациялық үлгілері ұсынылды. 2014 жылдың қыркүйек-қазан аралығында «PISA халықаралық зерттеуін өткізу аясында оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту» тақырыбы бойынша 30 қысқа мерзімді курстар өткізілді, облыстың 750 мұғалімі оқытылды. 2015 жылдың қаңтар айынан наурыз айына дейін оқушылардың функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша 14 қысқа мерзімді курс өткізілді, облыстың 350 педагогы оқытылды. Тренерлер «PISA халықаралық зерттеуін жүргізу аясында жаратылыстану-ғылыми, математикалық функционалдық сауаттылықты дамыту» тақырыбы бойынша көшпелі семинар-тренингтер өткізді.

«Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалы ШҚО бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты біліктілікті арттырудың инновациялық көп деңгейлі бағдарламасы бойынша жұмыс істейді. Бағдарлама озық қазақстандық және халықаралық тәжірибенің жетістіктеріне негізделген. Бағдарлама мазмұнының жаңашылдығы: «Абайтану», «Алаштану», дінтану, өзін-өзі тану, көптілділік және ағылшын тілін ерте оқыту, әлеуметтік педагогика және т.б. жаңа курстарды енгізу болып табылады

Инклюзивті білім беру жүйесін дамыту-Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасының басым бағыттарының бірі.

Осыған байланысты қазақстандық білім беру тарихында алғаш рет «Өрлеу» БАҰО» АҚ барлық филиалдарында 2015 жылдың 1 қыркүйегінен бастап «Мүмкіндігі шектеулі балалармен түзету-тәрбие жұмысын ұйымдастырудағы жаңа тәсілдері» тақырыбы бойынша 144 сағаттық (бір ай ішінде) арнайы білім беру ұйымдары педагогтарының біліктілігін арттыру курстары жұмысын бастады. Шығыс Қазақстан филиалы да қалыс қалған жоқ.

Қазақстанның мектептік білім берудің басымдықтары инфрақұрылымдық даму және білім берудің жаңартылған мазмұнына көшуге дайындық болды. Назарбаев Зияткерлік мектептерінің тәжірибесін тарату жүзеге асырылуда. Орта білім берудің жаңартылған мазмұнына кезең-кезеңмен көшу үшін база дайындалды. Мемлекеттік бастауыш білім беру  стандарты қабылданды. Республиканың 30 пилоттық мектептерінде, оның ішінде Өскемен қаласының №39 мектебінің екі бірінші сыныптарында және ШҚО Көкпекті ауданының Абай атындағы мектебінде жаңартылған оқу бағдарламаларын бейімдеу жүргізілуде.

«Өрлеу» БАҰО» АҚ филиалы ШҚО бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты білім беру мазмұнын жаңарту аясында педагогтардың біліктілігін арттыру бойынша жоспарлы жұмыстар жүргізуде.

2016 жылдың 4 шілдесінде Өскемен қаласында “Өрлеу “БАҰО” АҚ Басқарма төрағасы, профессор, педагогика ғылымдарының докторы Ахметова Гүлнас Кенжетайқызы Қазақстан Республикасының орта білім беру мазмұнын жаңарту бойынша біліктілікті арттыру курстарында оқып жатқан Шығыс Қазақстан облысының мұғалімдерімен кездесті. 2016 жылы бекітілген жылдық жоспарға сәйкес біліктілікті арттыру курстарында 4729 педагог оқытылды.

Білім берудің сапалы өзгеруі мұғалімнің өз орнына және Оқу процесіндегі рөліне, оқушыға жаңа көзқарасынсыз мүмкін емес. Сондықтан мұғалім жаңа өзгерістердің мәнін, білім берудің жаңа сапасының мағынасын және жаңа білім беру нәтижелерін өзі түсінуі маңызды. Педагогтардың кәсіби шеберлігінің өсуі институт ұжымдарының кәсіби деңгейіне, біліктілікті арттыру жүйесіндегі білім беру қызметтерінің сапасына әсер ететін курстық даярлықтың жаңа мазмұндық және ұйымдастырушылық құрамдауыштарын әзірлеуге байланысты. Осындай шешімдердің бірі филиалмен облыс педагогтарына арналған білім беру мазмұнын жаңарту бойынша көшпелі курстар енгізу болды. Білім беру мазмұнын жаңарту курстарымен ШҚО-ның барлық қалалары мен аудандары қамтылды.

Филиалмен облыстың түрлі аймақтарына жіберілген филиал тренерлері педагогтарды оқыту үшін тек қана оқыту миссиясын ғана емес, сонымен қатар қоғам арасында білім беру саласындағы мемлекет саясаты бойынша түсіндіру жұмыстарын да атқарды.

Педагогтарды орта білім берудің жаңартылған мазмұны бағдарламасына жоспарлы түрде оқыту бойынша жұмыстар жалғасуда.

ҚР орта білім берудің жаңартылған мазмұны бағдарламасы бойынша біліктілікті арттыру курстарымен 600-ден астам мұғалім қамтылған. Филиал “кері байланысты”, курстық оқытудың нәтижелілігін көрсететін жүйелі мониторингтік зерттеулер жүргізеді.

Шығу сауалнамасы тыңдаушылардың басым көпшілігі өткен және ағымдағы оқу жылы курстарға оң пікір беретіндігін көрсетеді. Білім беру мазмұнын жаңартудың ғылыми-теориялық тәсілдерінің іс жүзінде іске асырылуы тірек оқу орындары базасында өткен біліктілікті арттыру институтының жаттықтырушылары мен оқытушылары өткізген әдістемелік ұсынымдардың көрмелері, мастер-кластар, диалог алаңдары болды.

2018 жылы “Өрлеу “біліктілікті арттыру ұлттық орталығы” акционерлік қоғамының филиалы Шығыс Қазақстан облысы бойынша педагогикалық қызметкерлердің біліктілігін арттыру институты мерейтойын атап өтеді. Біліктілікті арттыру жүйесінің қалыптасу және даму тарихы 70 жыл ішінде көптеген жұмыстар атқарылды және көптеген жетістіктерге жетті.

70 жыл – институт үшін өте маңызды және айтулы мереке, осы уақытқа дейін жеткен жетістіктерге баға беріп, болашақтағы дамуға зер салатын кезең.